Sınıf Öğretmenliği

sinifogrt

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETMENLİĞİ DERS ALANLARININ KONU İÇERİKLERİ

Temel Matematik

  • Denklem, Eşitsizlik ve Mutlak değer
  • Üslü Sayılar
  • Köklü Sayılar
  • Örüntü, Fraktal, Süsleme
  • Kümeler, Kartezyen Çarpım ve Bağıntı
  • Fonksiyon
  • İşlem, Modüler Aritmetik
  • İkinci Dereceden Denklemler
  • Trigonometri, Uzay geometri

Genel Biyoloji

  • Hücre, Organizma ve Metabolizma
    • Canlıların Ortak Özellikleri
    • Canlıların Temel Bileşenleri
    • Hücre
  • Canlıların Sınıflandırılması ve Biyolojik Çeşitlilik
    • Canlıların Sınıflandırılması
    • Canlılar Âlemi
  • Canlılarda Enerji Dönüşümü
    • Canlılarda Solunum
    • Fotosentez
  • Hücre Bölünmesi ve Üreme
    • Mitoz ve Eşeysiz Üreme
    • Mayoz ve Eşeyli Üreme
  • Bitki Biyolojisi
  • Kalıtım
    • Mendel Genetiği
    • Modern Genetik
  • Sistemler
    • Solunum Sistemi
    • Sindirim Sistemi
    • Dolaşım Sistemi
    • Boşaltım Sistemi
    • Hareket Sistemi
    • Sinir Sistemi

Genel Fizik

  • Fiziğin Alt Dalları, Vektörler, Kuvvet
  • Kütle Merkezi, Moment, Basit Makineler
  • Hareket
  • Maddenin Mekanik Özellikleri
  • Basınç
  • Sıvıların Kaldırma Kuvveti
  • Isı, Sıcaklık ve Genleşme
  • İş, Güç, Enerji
  • Newton’un Yasaları ve Uygulamaları
  • Yeryüzünde Hareket
  • Basit Harmonik Hareket
  • İtme (İmpuls) ve Momentum
  • Elektrostatik ve Elektrik
  • Alternatif Akım
  • Manyetizma
  • Modern Fizik
  • Geometrik Optik
  • Dalga Hareketi ve Atom Modelleri

Genel Kimya

  • Atomun Yapısı
  • Elementler ve Bileşikler
  • Fiziksel ve Kimyasal Değişimler
  • Kimyasal Tepkimeler ve Hesaplamalar
  • Karışımlar ve Çözeltiler
  • Maddenin Hâlleri
  • Asit – Baz Kimyası
  • Çözünürlük ve Çökelme
  • Karbon Bileşikleri ve Zehirli Karbon Bileşikleri
  • Yaşamın Kimyası ve Kimyasal Tepkimeler

Türk Dili

  • Ses ve Yapı Bilgisi
    • Türkçenin Ses Özellikleri
    • Seslilerle İlgili Kurallar
    • Kök-Gövde-Ek
    • Yapım ve Çekim Ekleri
    • Basit-Türemiş-Bileşik Sözcükler
  • Cümle ve Metin Bilgisi
    • Sözcük Türleri ve Söz Öbekleri
    • Cümlenin Ögeleri
    • Cümle Türleri
    • Anlatım Bozukluğu
    • Cümle ve Metin Düzeyinde Dil Bilgisi Çalışmaları
  • Yazılı Anlatım
    • Dil, Dillerin Sınıflandırılması, Dil ve Kültür İlişkisi
    • Türkçenin Gelişim Evreleri, Dilin İşlevleri
    • Yazılı Anlatım Türleri
    • Kompozisyon, Komposizyon Kuralları
    • Anlatım Biçimleri, Paragraf Türleri
    • Yazım ve Noktalama
  • Sözlü Anlatım
    • Sözlü Anlatım ve Özellikleri
    • Konuşma, Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma
    • Dinleme ve Dinleme Türleri
    • Sözlü Anlatım Türleri

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı

  • Millî Edebiyat Dönemi Türk Edebiyatı (1911-1923) Fikir Hareketleri
    • Osmanlıcılık
    • İslamcılık
    • Türkçülük
  • Millî Edebiyat Dönemi Türk Edebiyatı’nın Genel Özellikleri
    • Millî Edebiyat Dönemi Türk Nesrinin Genel Özellikleri
    • Millî Edebiyat Dönemi Türk Tiyatrosunun Genel Özellikleri
    • Millî Edebiyat Dönemi’nde Edebiyat Tarihi ve Eleştiri
  • Millî Edebiyat Dönemi Türk Edebiyatı’nın Önemli Temsilcileri
    • Mehmet Emin Yurdakul (1869-1944), Ziya Gökalp (1876-1924), Ömer Seyfettin (1884-1920), Ali Canip Yöntem (1887-1967), Fuat Köprülü (1890-1966), Yakup Kadri Karaosmanoğlu (1889-1974), Halide Edip Adıvar (1882-1964), , Refik Halit Karay (1888-1965), Reşat Nuri Güntekin (1889-1956), Aka Gündüz (1885-1958), Eflatun Cem Güney (1896-1981), Kemalettin Kamu (1901-1948), Yusuf Akçura (1876-1935), Musahipzade Celal (1870-1959), Muhsin Ertuğrul (1892-1979), İsmail Habib Sevük (1892-1954), Mithat Cemal Kuntay (1885-1956), Faruk Nafiz Çamlıbel (1898-1973), Orhan Seyfi Orhon (1890-1972), Halit Fahri Ozansoy (1891-1971), Enis Behiç Koryürek (1891-1949), Yusuf Ziya Ortaç (1895-1967), Ruşen Eşref Ünaydın (1883-1952), Rıza Tevfik Bölükbaşı (1869-1949), Memduh Şevket Esendal (1883-1952), Yahya Kemal Beyatlı (1884-1958), Mehmet Âkif Ersoy (1873- 1936)
  • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (1923-…)
    • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nın Özellikleri
    • Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler (Şiir)
      • Öz (Saf) Şiir Anlayışını Sürdüren Şiir
      • Yedi Meşaleciler
      • Serbest Nazım ve Toplumcu Şiir
      • Millî Edebiyat Zevk ve Anlayışını Sürdüren Şiir
      • Beş Hececiler
      • Hisarcılar
      • Garip Hareketi (I. Yeni)
      • Garipçiler Dışında Yeniliğini Sürdüren Şiir
      • Maviciler
      • İkinci Yeniciler
      • 1980 Sonrası Türk Şiiri
      • Cumhuriyet Dönemi’nde Halk Şiiri
    • Cumhuriyet Dönemi’nde Olay Çevresinde Oluşan Edebî Metinler
      • Anlatmaya Bağlı Edebî Metinler (Öykü-Roman)
      • Millî Edebiyat Zevk ve Anlayışını Sürdüren Eserler
      • Toplumcu Gerçekçi Eserler
      • Bireyin İç Dünyasını Esas Alan Eserler
      • Modernizmi Esas Alan Eserler
      • Modernizm ve Postmodernizm
    • Cumhuriyet Dönemi’nde Göstermeye Bağlı Edebî Metinler (Tiyatro-Drama)

Çocuk Edebiyatı

  • Çocuk ve Edebiyat Kavramları
  • Dünyada Çocuk Edebiyatının Tarihî Gelişimi
  • Ana Dili Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı
  • Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Tarihî Gelişimi
  • Çocuk Edebiyatındaki Edebi Türler:
    • Masal Özellikleri ve Türleri
    • Öğretimde Masalların Yeri ve Önemi
    • Fabllar, Destanlar, Efsaneler Özellikleri ve Türleri
    • Öğretimde Fabl, Destan ve Efsanelerden Yararlanma
    • Tekerlemeler, Parmak Oyunları, Biyografiler, Anılar, Fıkralar ve Özellikleri
    • Öğretimde bu türlerden yararlanma
  • Çocuk Edebiyatındaki Yazı Türleri:
    • Hikâyeler, Romanlar, Şiirler, Tiyatro ve Dramatizasyon Özellikleri
    • Öğretimde bu türlerden yararlanma
    • Çocuk Gazete ve Dergileri, taşımaları gereken özellikler
    • Çocuk Yayınlarında Aranan Biçimsel, Eğitsel ve İçerik Özellikleri
    • Çocuk edebiyatında örnek metin incelemeleri (biçimsel-içeriksel)

Uygarlık Tarihi

  • Anadolu Uygarlıkları
  • Mezopotamya Uygarlıkları
  • Asya Uygarlıkları
  • Doğu Akdeniz Uygarlıkları
  • Diğer Coğrafyadaki Uygarlıklar

Türk Tarihi ve Kültürü

  • Orta Asya Kültür Medeniyeti
  • Türk İslam Kültür Medeniyeti
  • Osmanlı Kültür Medeniyeti
  • Cumhuriyet Dönemi

Genel Coğrafya

  • Coğrafya’ya Giriş
    • Coğrafya’nın Konusu ve İlkeleri
    • Coğrafi Yeryüzü
    • Coğrafya Bilimleri Sınıflandırılması
    • Coğrafya’nın Diğer Bilimler İle İlişkisi
    • Coğrafya’nın Tarihsel Gelişimi
  • Evren, Güneş Sistemi ve Dünya
    • Evren ve Güneş Sistemi
    • Dünya’nın Oluşumu, Yapısı ve Katmanları
    • Coğrafi Konum
    • Dünya’nın Şekli ve Hareketleri
    • Harita Bilgisi
  • İklim, Su, Bitki, Toprak ve Yer Şekilleri
    • Atmosfer ve Genel Özellikleri
    • İklim Elemanları
    • Makroklimalar (Büyük İklimler)
    • Sular Coğrafyası
    • Vejetasyon (Bitki) Coğrafyası
    • Toprak Coğrafyası
    • Yer Şekilleri

Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği

  • Türkiye’nin Konum ve Jeopolitik Özellikleri
    • Türkiye’nin Coğrafi Konumu
    • Türkiye’nin Jeopolitik Konumu
    • Türkiye’nin Komşuları ve Bölgesel İlişkileri
  • Türkiye’nin Fiziki Coğrafyası
    • Türkiye’nin Yer Şekilleri
    • Türkiye’nin Su, Toprak ve Bitki Varlığı
    • Türkiye’nin İklimi
  • Türkiye’nin Beşeri Özellikleri
    • Türkiye’de Nüfus
    • Türkiye’de Göçler
    • Türkiye’de Yerleşme
  • Türkiye’nin Ekonomik Özellikleri
    • Türkiye’de Ekonomi Politikaları
    • Türkiye’de Tarım, Hayvancılık ve Ormancılık
    • Türkiye’de Madencilik
    • Türkiye’de Sanayi ve Ticaret
    • Türkiye’de Ulaşım ve Turizm

ALAN EĞİTİMİ

Türkçe Öğretimi

  • Dilin Tanımı, İşlevi ve Bileşenleri
  • Anadili Eğitimi
  • Türkçe Öğretiminin Tarihsel Gelişimi
  • Türkçe Programı’nın; Tanıtımı, Vizyonu, Misyonu
  • Türkçe Öğretiminde Amaç ve İlkeler
  • Bilişsel Alan Sınıflandırması
    • Bilgi
    • Kavrama
    • Uygulama
    • Analiz
    • Sentez
    • Değerlendirme
  • Dersin İşleniş Basamakları
    • Dikkat Çekme
    • Güdüleme
    • Gözden Geçirme
    • Hedeften Haberdar etme
  • Türkçe Öğretiminde Çağdaş Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Türkçe Öğretiminde Dinleme Alanı
    • Dinleme Alanı ile İlgili Yöntem ve Teknikler
    • Dinleme-İzleme Etkinlikleri
    • Dinleme Alanı ile İlgili Kazanımlar
  • Türkçe Öğretiminde Konuşma Alanı
    • Konuşma Alanı ile İlgili Yöntem ve Teknikler
    • Konuşma Etkinlikleri
    • Konuşma Alanı ile İlgili Kazanımlar
  • Türkçe Öğretiminde Okuma Alanı
    • Türkçe Programı’na göre okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler
    • Okuma Alanı ile İlgili Yöntem ve Teknikler
    • Okuma Alanı ile İlgili Etkinlikler
    • Okuma Alanı ile İlgili Kazanımlar
  • Türkçe Öğretiminde Yazma
    • Yazma Alanı ile İlgili Yöntem ve Teknikler
    • Yazma Etkinlikleri
    • Yazma Alanı ile İlgili Kazanımlar
  • Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisi
  • Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
    • Anlatma Yöntemi
    • Soru-Cevap Yöntemi
    • Kavram Haritası
    • Balık Kılçığı
    • Zihin Haritası
    • Beyin Fırtınası
    • Problem Çözme
    • Tartışma Yöntemi
    • Drama
    • Rol Yapma
    • Gözlem ve İnceleme
    • Çözümleme ve Birleşim Yöntemleri
    • Tümevarım ve Tümdengelim Yöntemleri
  • Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
    • Amacına Göre Ölçme ve Değerlendirme
    • Kısa Cevaplı Test
    • Doğru-Yanlış Testleri
    • Çoktan Seçmeli Testler
  • Türk Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
    • Yazılı Yoklama
    • Portfolyo
    • Performans
    • Proje
    • Tutum Ölçekleri
    • Rubrik
    • Öz değerlendirme
    • Akran değerlendirme
    • Kontrol Listesi
    • Gözlem Formu

Matematik Öğretimi

  • Öğretim Programının İncelenmesi
  • Matematik Felsefesi
  • Kavram Yanılgıları
  • Kazanımların (Müfredatın) İncelenmesi

Fen Bilgisi Öğretimi

  • Programın Yapısı, Amaçları ve Vizyonu
  • Öğrenme Alanları Tanıtımı ve Bilgi ve Beceri Öğrenme Alanı
  • Duyuş ve Fen Teknoloji, Toplum ve Çevre Öğrenme Alanı, Programın Uygulaması İle İlgili Esaslar
  • Fen Programı’nın Bireye Kazandıracağı Beceriler, Sarmal İçerik Tasarımı ve Bilgi Türleri
  • Bloom’un Bilişsel Alanı, Somut İşlemler Dönemindeki Düşünme Becerileri ve Kavram Öğretimi
  • Kavram Öğretimi, Deney Çeşitleri, Kimyasal Madde Logoları ve Çağdaş Değerlendirme (Yapılandırılmış Grid ve Dallanmış Ağaç)

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler

  • Hayat Bilgisi Dersinin Tarihsel Gelişimi
  • 1998 ile 2005 Öğretim Programlarının Yapısal İçeriğinin Karşılaştırılması
  • Hayat Bilgisi Dersi Temaları ve Ders Kazanımlarıyla İlişkilendirilmesi
  • Sosyal Bilgiler 4. Sınıf Programının Genel Özellikleri
  • Dersin Kazanımları ve Kazandırılması Hedeflenen Beceri ve Değer Öğretimi
  • Bloom Taksonomisi Bilişsel ve Duyuşsal Hedef Alanları
  • Değer Öğretimi
  • Yapılandırmacılık Kuramı ve Bu Kurama Bağlı Teknikler
  • Öğretim Yöntemleri ve Kavram Öğretim Teknikleri

İlkokul Programı

  • İlkokul Programı’nın Temelleri (Tarihi, Bireysel, Toplumsal, Psikolojik, Ekonomik, Konu Alanı, Felsefi)
  • İlkokul Programı’nın Yasal Dayanakları
  • Hedefler (Uzak, Genel, Özel)
  • İlkokul Programı’na Yön Veren Parodigmalar
  • İlkokul Programı’na Yön Veren Felsefe
  • İlkokul Programı’na Yön Veren Yaklaşım
  • İlkokul Programı’nın Tasarım Modeli
  • İlkokul Programı’nın Hedef Boyutu
  • İlkokul Programı’nın İçerik Boyutu
  • İlkokul Programı’nın Yöntem-Teknik Boyutu
  • İlkokul Programı’nın Ölçme-Değerlendirme Boyutu
  • Rehberlik Hizmetleri ve Ara Disiplinler

İlk Okuma Yazma Öğretimi

  • Dilin Tanımı, İşlevi ve Bileşenleri
  • Anadili Eğitimi
  • Okuma-Yazma Öğrenme Alanları
  • İlk Okuma – Yazma Programı’nın Tanıtımı, Vizyonu, Misyonu
  • İlk Okuma Yazma Öğretiminde Amaç ve İlkeler
  • Bilişsel Alan Sınıflandırılması
    • Bilgi
    • Kavrama
    • Uygulama
    • Analiz
    • Sentez
    • Değerlendirme
  • Dersin İşleniş Basamakları
    • Dikkat Çekme
    • Güdüleme
    • Gözden Geçirme
    • Hedeften Haberdar Etme
  • İlk Okuma Yazma Yaklaşımları
    • Parçadan Bütüne
      • Ses Temelli Yaklaşım
    • Bütünden Parçaya
      • Sözcük Yöntemi
      • Dil Deneyim Yaklaşımı
      • Hikaye Yöntemi
      • Tüm Dil Yaklaşımı
      • Dengeli Okuma Yazma Yaklaşımı
    • Etkileşimli Model
  • İlk okuma-Yazmaya Hazırlık
  • İlk okuma-Yazmaya Başla
  • Türk Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
    • Yazılı Yoklama
    • Portfolyo
    • Performans
    • Proje
    • Tutum Ölçekleri
    • Rubrik
    • Öz Değerlendirme
    • Akran Değerlendirme
    • Kontrol Listesi
    • Gözlem Formu

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

  • Din Dersinin Genel Amaçları, Programın Yapısı
  • Çok Kültürcülük ve Din Dersine Yansımaları (Dini Öğrenme – Dinden Öğrenme – Din Hakkında Öğrenme)
  • Ayetler ve Ayetlerin Derslerde Kullanımı
  • Kavram Öğretim Teknikleri
  • Din Dersinin Kazanımı ve Etkinliklerle Ilişkilendirilmesi
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisinde Yaklaşımlar (Çoğulculuk – Kapsayıcılık –Dışlayıcılık)
  • Bloom Taksonomisi Bilişsel ve Duyuşsal Beceriler
  • Değer Öğretimi (Telkin Etmek – Değer Açıklama – Değer Analizi – Ahlaki Muhakeme)
  • Din Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
692 defa okundu.