Fen Bilgisi Öğretmenliği

 

fenbil

FEN BİLİMLERİ / FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ DERS ALANLARININ KONU İÇERİKLERİ

Fizik

  • Fiziğin Alt Dalları, Vektörler, Kuvvet
  • Kütle Merkezi, Moment, Basit Makineler
  • Hareket
  • Maddenin Mekanik Özellikleri
  • Basınç
  • Sıvıların Kaldırma Kuvveti
  • Isı, Sıcaklık ve Genleşme
  • İş, Güç, Enerji
  • Newton’un Yasaları ve Uygulamaları
  • Yeryüzünde Hareket
  • Basit Harmonik Hareket
  • İtme (İmpuls) ve Momentum
  • Elektrostatik ve Elektrik
  • Alternatif Akım
  • Manyetizma
  • Modern Fizik
  • Geometrik Optik
  • Dalga Hareketi ve Atom Modelleri

Kimya

  • Genel Kimya
  • Organik Kimya
  • Analitik Kimya
  • Kimyada Özel

Biyoloji

  • Hücre Bölünmesi / Canlıların Sınıflandırılması
  • Dokular
  • İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi, İnsansal Sistemler
  • Kalıtım
  • Evrim

Yer Bilimi (Jeoloji)

  • Jeolojinin Tan›m› ve Konusu
  • Dünyanın Oluşum Teorileri
  • Yerküre’nin Şekli ve Boyutları ,Dünya’nın Yapısı
  • Atmosfer
  • Dünya’nın Hareketleri
  • Kayaçlar
  • Toprak
  • Yerkabuğunun Oluşmasına Sebep Olan Genel Etkenler
  • Yerkabuğunu Oluşturan Maddeler
  • Stratigrafi
  • Türkiye’nin Madenleri ve Enerji Kaynakları
  • Jeolojik Devirler

Astronomi

  • Astronominin Gelişimi
  • Astronomiye Yön Veren Bilim Adamları
  • Newton Yasaları
  • Güneş Sistemi
  • Gezegenler
  • Gökadalar
  • Yıldızların Oluşumu
  • Süper Kırmızı Dev
  • Beyaz Cüce
  • Beyaz Delik
  • Solucan Deliği
  • Bilimin Doğası
  • Bilimin Özellikleri
  • Bilimin Gelişimi ve Geçirdiği Evreler
  • Bilimsel Yöntem, Bilim Felsefesi

Çevre Bilimi

  • Çevre Eğitimi ve Tarihsel Gelişimi
  • Ulusal Çevre Kuruluşları ve Faaliyetleri
  • Çevre
  • Ekoloji
  • Çevre Sorunları
  • Küresel Çevre Sorunları
  • Enerji ve Çevre
  • Biyoçeşitlilik

ALAN BİLGİSİ

  • Programın Tanıtımı, Programın Vizyonu ve Amaçları
  • Programın Temel Yapısı(Öğrenme Alanları)
  • Programın Uygulaması ile Ilgili Esaslar, Sarmal Içerik Tasarımı
  • Bilgi Türleri (Bilimin Doğası)
  • Bloom’un Bilişsel Alan Basamakları
  • Piaget’in Soyut Işlemler Dönemindeki Düşünme Becerileri
  • Kavram Öğretimi ve Kavram Yanılgıları
  • Kavram Öğretim Teknikleri
  • 5E Modeli
  • Deney Çeşitleri ve Laboratuar Uygulamaları, Laboratuarda Bulunan Logolar
  • Ölçme Değerlendirme
808 defa okundu.